GARAŽA RAZDORA

javnagaraza

Velika se buka podigla oko troškova, uvjeta financiranja i ugovora o pravu građenja, kasnije i poslovanju prve dubrovačke javne garaže /kapacitet 700 parkirnih mjesta/ na Ilijinoj glavici između švicarske Midia grupe i Grada Dubrovnika, potpisanog u travnju 2004. Osvanuli su i bombastični naslovi prema kojima je Grad Dubrovnik pred bankrotom, jer mora platiti svih cca 100 milijuna kuna duga Privrednoj banci Zagreb d.d. zbog činjenice da nije otplatio dospjele kreditne rate u proteklih dvije godine, iako je na to bio obvezan jer glavni dužnik, Ragusa parking d.o.o. u jednakom vlasništvu Garaže Dubrovnik d.o.o. /u vlasništvu kćeri Midia grupe/ i Grada Dubrovnika tu svoju obvezu nije izvršio u rokovima dospjeća. Naravno, neupućenom, pa i donekle upućenom u ovaj problem, ovdje puno toga nije jasno i to je posve za razumjeti, uključujući i reakcije koje su se svele na više ili manje politička ili politikantska prepucanja i to je za razumjeti i nikoga ne treba zbog toga ni prozivati ni osuđivati. Kako je autor ovoga kraćeg komentara sudjelovao, kao član Gradskog poglavarstva Grada Dubrovnika u razdoblju od kraja 2001. do sredine 2005. u pripremi ovoga projekta u financijskom savjetovanju i glasovao da se ide na izgradnju spomenute javne garaže, iako je i sam dokazao da je i ovaj, kao i svaki drugi komunalni, pa i krupni infrastrukturni projekt neisplativ, čak i na dugi rok i ako bi se tražilo da bude isplativ, onda se ne bi ništa ni gradilo ni rješavalo u komunalnoj infrastrukturi, posebice u za mali Dubrovnik skoro nerješivom prometu i nitko i ne bi bio prozivan i sve bi bilo u redu. Tadašnjim članovima dubrovačke gradske vlade bilo je jasno da je riječ o neisplativom projektu iz njegovog poslovanja, skoro pa čitav puk izvršio je pritisak da se javna garaža i ne samo spomenuta, mora izgraditi i tako donekle ublažiti problem prometa na užem podrujčju Grada, iako se nikad do kraja neće riješiti. Preostalo je jedino moguće rješenje, da se prihodima iz poslovanja javne gradske garaže umanjenim za operativne troškove pokriva dio kreditnih obveza, a nedostajuća razlika iz proračuna Grada Dubrovnika, ukoliko Ragusa parking d.o.o. to nije u mogućnosti. Za tadašnji proračun Grada Dubrovnika, a i u idućem nizu godina to nije bio nikakav problem iako rizici uvijek postoje, uostalom kao kod svakog, uključujući i poduzetničkog pothvata. Zbog svega toga, uključujući i moj, u krajnjoj liniji nebitni glas, tadašnje Gradsko poglavarstvo, prihvatilo je i ugovor i model financiranja izgradnje i poslovanja javne garaže. Tu nije riječ, kako bi već spomenuta obična i neobična čeljad rekla o "skakanju u vlastita usta" ili onoj po kojoj netko ima vlastito /stručno/ mišljenje, ali eto, po načelu demokratskog centralizma ili sličnoga ne slaže se samim sobom. Pravo pitanje je u ovome "predmetu" je li  stvarna cijena koštanja izgradnje javne garaže morala biti 17.9 milijuna eura ili je mogla biti manja i je li tu bilo korupcije i slično. Kako nisam inženjerske struke, a u ovom slučaju ni pravne, bilo bi neodgovorno dati bilo kakav komentar. Makar sam svjestan da ni ovim komentarom ne mogu nikoga uvjeriti koji to neće, iz ovih ili onih razloga u istinu o dubrovačkoj javnoj garaži jednoga svjedoka u pokretanju realizacije toga projekta. Jedino mi je žao što nemam navodni poslovni plan iz 2007. u kojemu je neki mudrac utvrdio da je to isplativ projekt. Inače, da zaključim, ako netko očekuje da se sve okolnosti poklope, da se pokrene i realizira svaki, ne samo infrastrukturni, nego i poduzetnički projekt bez imalo rizika, odgovorno tvrdim koliko mi um, doseže da se tako ništa, baš ništa ne može pokrenuti, a i svatko vidi da je tome tako ako mu je do viđenja.

Bajro Sarić

HNB tečajna lista

19.09.2019
Srednji
JPY JPY
100
6,181258
CHF CHF
1
6,720298
GBP GBP
1
8,337446
USD USD
1
6,689276
EUR EUR
1
7,390312
$ Odabir valute
= Odabir valute